|
Yeni Konu Aç Konuyu Cevapla |
LinkBack | Seçenekler | Arama | Stil |
03 Haziran 2016, 22:03 | #1 |
Üyelik tarihi: 15 Nisan 2015 Mesajlar: 12,520 Aldığı Beğeni: 0 Beğendikleri: 0 | Ru'yetullah Nedir Ru'yetullah Nedir - Ru'yetullah Ne Demek Ru'yetullah, İslam dini terimi. Allah'ın ahirette gözlerle görülmesini tanımlar. Kelâm ilmindeki tartışmalardan birisidir. Genel Görüş İslam dinindeki farklı mezheplerin ru'yetullah konusunda farklı düşünceleri ve görüşleri mevcuttur. Ehl-i sünnete göre, ahirette Allah'ın müslümanlar tarafından görülmesi aklen caiz, (akli olarak mümkün) naklen (ayet ve hadis) ile vacipdir. (gereklidir) Bu şu manaya gelir; aklen Allah'ın ahirette görünmesi imkânsız değildir, nakil (ayet ve hadis) ile de müslümanların Allah'ı ahirette göreceği belirtilmiştir. İslam dininde çoğunluğun konu hakkındaki görüşü budur. İslam inancına göre naklen Allah'ın gözlerle görülmesi vacib olsa da Ehl-i sünnet alîmleri bu görme fiilinin nasıl bir fiil olduğunun bilinemeyeceğini öne sürmüşlerdir. Konu ile ilgili öne sürülen nakli (ayet-hadis) dellilere örnek vermek gerekirse:
Peygamber daha sonra sözlerine Yunus Suresi 26. ayeti okuyarak devam etmiştir; Yunus Suresinin 26. ayeti ise şöyle buyurmaktadır, "İyi iş ve güzel amel işleyenlere daha güzel karşılık ve bir de ziyade vardır." Hadisten de anlaşılacağı üzere alîmlere bu ayette "ziyade" ile kastedilenin Allah'ı görmek olduğunu söylemişlerdir.
Her ne kadar Ehl-i sünnet kelâmcıları ru'yetullahı aklen caiz, naklen vacib olarak açıklasalar da; Mutezile ve Cehmiyye Mezhepleri, ru'yetullah'ın Allah'ı yarattıklarına benzeteceği düşüncesiyle, ru'yetullah'ı kabul etmezler. Bu mezheplere göre ru'yetullah'ı kabul etmek Allah'ın cisim olduğunu iddia etmeye benzer ki İslam dini akidesinin tevhid kuralına göre bu imkânsızdır. Böylece Mutezile ve Cehmiyye Mezheplerine göre Allah'ın ahirette görülmesi kabul edilemezdir, çünkü hiçbir ayette Allah gözlerle görülür yazmaz. Ayrıca, İmam-ı Caferi Sadık Mezhebince de ru'yetullah reddilmektedir. Bu mezhebe göre En'am Suresinin 103. ayetinde yer alan "Gerçi O'nu bütün gözler anlayamaz ve hatta kendinden başka hiçbir göz O'nu kavrayıp ihata edemez; fakat O, gözlerin hepsini idrak ve ihata eder."ayeti önem kazanmaktadır. Bu mezhebe göre Allah'ı Dünya'da ve ahirette görmek onu sınırlamak, belli bir şekle sokmak demektir. Oysa Allah her türlü noksanlıklardan münezzehtir. Ehli Beyt ekolüne göre (Alevi-Şia'ya göre) Allah'ı görebilmeyi iddia etmek "tevhid" anlayışına terstir. |
Alıntı Hızlı Cevap |
Yeni Konu Aç Konuyu Cevapla |
Bookmarks |
Seçenekler | Arama |
Stil | |
|
Forum | Günün Sözü |
Powered by vBulletin® Version 3.8.9 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. |