Gargara Forum » Azərbaycan » İslami Mövzular » Saleh əməllərdə yarışmaq

Yeni Konu Aç Konuyu Cevapla

     
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 07 Nisan 2016, 22:32   #1
buse
Avatar Yok
Üyelik tarihi: 15 Nisan 2015
Mesajlar: 12,520
Aldığı Beğeni: 0
Beğendikleri: 0
Standart Saleh əməllərdə yarışmaq




Quranda tez-tez işlədilən ifadələrdən biri “saleh əməl” ifadəsidir. Saleh kəlməsi gözəl, doğru, xeyirli mənalarını ifadə edir. “İslah etmək” feli ilə eyni kökdən törəmişdir, yəni “islah etmək” “saleh hala gətirmək” mənasındadır. Əməl kəlməsinin azərbaycanca ən yaxın qarşılığı “iş”dir. Beləliklə də, saleh əməl yaxşı və xeyirli iş mənasına gəlir ki, bu da Qurani mənada Allah'ın rizasına və endirdiyi dinə uyğun hər cür iş və hərəkəti ifadə edir.
Bir insana axirəti qazandıran şey isə yalnız iman etməsi deyil, eyni zamanda o imana uyğun saleh əməllər etməsidir. Çünki saleh əməl səmimi imanın göstəricisidir. Bunun əksinə, sadəcə “iman etdim” deyib bu imanın tələblərini yerinə yetirməmək insanı xilas etməz. Allah bu barədə belə deyir: İnsanlar (sadəcə) “iman etdik” deyərək sınanmadan buraxılacaqlarınımı zənn etdilər? And olsun ki, onlardan əvvəlkiləri sınadıq. Allah, həqiqətən, doğruları bilir və həqiqətən, yalançıları da bilir. (Ənkəbut Surəsi, 2-3)
Allah'ın “iman etdik” deyənləri sınamasının mühüm bir hissəsi saleh əməllərdə olur. Çünki bu əməllər onları yerinə yetirməklə məsul müsəlmanların səbirlərini, qətiyyətlərini, sədaqətlərini, qısası, imanlarındakı gücü üzə çıxarır.
Quranda saleh əməllərin müxtəlif formalarından bəhs edilir. Dinin digər insanlara təbliğ olunması, dinə qarşı edilən feli və sözlü hücumların aradan qaldırılması, müsəlmanların güc və firavanlığı üçün çalışmaq, Quranın daha yaxşı başa düşülməsi üçün səy göstərmək, müsəlmanların hər cür şəxsi və sosial problemlərinin həllinə cəhd etmək, bunların hamısı son dərəcədə mühüm saleh əməllərdəndir.
Bir ayədə saleh əməl belə izah edilir:
“Üzlərinizi şərqə və ya qərbə çevirməyiniz yaxşılıq deyildir. Amma yaxşılıq Allaha, axirət gününə, mələklərə, Kitaba və peyğəmbərlərə iman edən, mala (qarşı) olan sevgisinə baxmayaraq onu yaxınlarına, yetimlərə, yoxsullara, yolda qalmışa, istəyib dilənənə və qullara (azadlıqları üçün) verən, namazı doğru-düzgün qılan, zəkatı verən və əhd bağladığları zaman əhdlərinə sadiq qalanlar ilə çətinlikdə, xəstəlikdə və mübarizənin qızışdığı zamanlarda səbredənlər(in davranışları və mövqeləridir). Bax bunlar doğru olanlardır və müttəqi olanlar da bunlardır”. (“Bəqərə” surəsi, 177)
Lakin diqqət edilməli olan çox mühüm bir nüans vardır; bir əməli saleh edən şey sadəcə onun nəticəsi deyildir, onun arxasındakı “niyyət”dir. Buna görə də, bir əməlin saleh olması, onun yalnız və yalnız Allah rizası nəzərdə tutularaq edilməsindən asılıdır. Bu həqiqət “saleh əməl” anlayışını cahil cəmiyyətdəki “xeyirxahlıq” anlayışından ayırır. Saleh əməl Allah rizası üçün edilir. Xeyirxahlığın arxasında isə sosial həmrəylik hissi və xüsusilə də, “xeyirxah” bir adam kimi tanınmaq istəyi vardır. Bu ayələr möminlərin bəhs etdiyimiz “xeyirxahlıq” anlayışından niyə uzaq olduqlarını bizə göstərir:
(O möminlər) Əhdlərinə sadiq qalarlar və şərri (hər tərəfə) yayılan gündən qorxarlar. (Özlərinin) sevdikləri yeməkləri yoxsula, yetimə və əsirə yedirərlər. (Və deyərlər ki “Biz sizi sadəcə Allah'ın Üzü (razılığı) üçün doyururuq. Biz sizdən nə bir qarşılıq gözləyirik, nə də bir təşəkkür”. “Çünki biz kəskin, çətin bir gündən ötrü Rəbbimizdən qorxuruq”. (İnsan surəsi, 7-10)
Əgər “saleh əməl” ifadəsinə uyğun olan işlər bu ayələrdə bəhs edilən məqsəddən, yəni Allah rizasından uzaqlaşsa, o halda saleh əməl olma xüsusiyyətlərini itirir. Bu vəziyyət, əksinə, insanın başqa insanların razılığını axtarması mənasına gəlir ki, bunun Qurandakı qarşılığı “şirk”dir və böyük günahdır. Bir ayədə Allahın deyil, başqa insanların razılığı üçün edilən və saleh əməl olma xüsusiyyətini itirən bir ibadətdən belə danışılır:
Bax (bu) namaz qılanların vay halına ki, onlar namazlarında qəflət içərisindədirlər, Onlar özlərini göstərirlər (riyakarlıq edirlər). (Maun surəsi, 4-6)
Eynilə namaz kimi saleh əməl olan Allah yolunda xərcləmək də əgər Allah deyil, insanların razılığı üçün edilərsə bütün dəyərini itirir. Quranda həqiqi Allah yolunda xərcləməklə özünü göstərmək üçün edilən xərc arasındakı fərq bu cür izah edilir:
Ey iman gətirənlər! Sədəqələrinizi, özünü camaata göstərmək məqsədilə xərcləyən, Allaha və Axirət gününə inanmayan şəxs kimi minnət qoymaqla və əziyyət verməklə puç etməyin. Bunun məsəli üzərində torpaq olan hamar qayanın məsəlinə bənzəyir ki, şiddətli yağış yağıb onu çılpaq hala salmışdır. Onlar qazandıqlarından heç bir şeyə nail olmazlar. Allah kafir xalqı doğru yola yönəltməz. Mallarını Allahın razılığını qazanmaq və nəfslərini möhkəmləndirmək üçün xərcləyənlərin məsəli təpə üzərindəki bağın məsəlinə bənzəyir ki, ona şiddətli yağış düşdükdən sonra o öz bəhrəsini iki qat verər. Hərgah ona şiddətli yağış düşməzsə, narın yağış da (bəs edər). Allah sizin nə etdiklərinizi görür. (Bəqərə surəsi, 264-265)
Bu mövzu başqa bir surədə belə vurğulanır:
Və o kəsləri ki, öz mallarını insanlara göstərmək məqsədilə xərcləyir, Allah'a və Axirət gününə inanmırlar. Kimin yoldaşı şeytandırsa, necə də pis yoldaşdır o! Məgər onlar Allah'a və Axirət gününə iman gətirib Allah'ın onlara verdiyi ruzidən (Onun yolunda) xərcləsəydilər, nə itirərdilər? Allah onların (hər bir işini) bilir. (Nisa surəsi, 38-39)
Bir sözlə, bir əməli sahel əməl edən şey onun arxasındakı niyyətdir. Əgər o əməllə insan, istədiyi maddi nəticəni əldə edə bilməsə belə, əgər niyyət salehdirsə, əməl də saleh olar. Məsələn, insan Allah rizası üçün bir iş görməyə başlayıb uzun müddət cəhd göstərə bilər. Lakin nəticəsi istədiyi kimi olmaya bilər. Ancaq fərqi yoxdur, o, yenə də, qazanacağı savabı qazanmış olur. Həmçinin Müsəlman bilməlidir ki, Allah'ın, onu nəzərdə tutduğu nəticəyə çatdırmamasının böyük bir sirri və hikməti var. Çünki “...ola bilsin ki, xoşunuza gəlməyən bir şey sizin üçün xeyirlidir və ola bilsin ki, sevdiyiniz bir şey də sizin üçün zərərlidir. Allah bilər, lakin siz bilməzsiniz” (Bəqərə surəsi, 216) hökmünə görə əldə olunması arzu edilən nəticənin həqiqətən xeyirli olub-olmadığını bilən ancaq Allah'dır.
Müsəlman hər işi Allah'ın rizası üçün etməli, lakin nəticəsini də Allaha həvalə etməlidir.
Saleh əməlin bəhs etdiyimiz bu əsas xüsusiyyəti, yəni hər şeydən əvvəl niyyətdən asılı olması, Allah'ın ehtiyacsızlığının və insanın Onun qarşısındakı acizliyinin nəticəsidir. Allah müstəğnidir, yəni hər cür qüsur və əksiklikdən uzaqdır, heç bir şeyə ehtiyacı olmayandır. Beləliklə də, Allah'ın müsəlmanların etdikləri saleh əməllərə də ehtiyacı yoxdur. Quranda belə deyilir: Ey insanlar, siz Allaha möhtac olanlarsınız, Allah isə Qani (heç bir şeyə ehtiyacı olmayan)dır, Həmid (təriflənməyə layiq)dir. Əgər istəsə sizi götürüb (məhv edib) yerinizə yeni bir xalq gətirər.Bu, Allah üçün çətin deyildir.(Fatir surəsi, 15-17)
O, istədiyi zaman istədiyi şeyi edə bilər. Öz dinini qüvvətləndirmək üçün Müsəlmanların göstərdikləri cəhdlərə ehtiyac duymaz. “...İman gətirənlər hələ bilmirlərmi ki, əgər Allah istəsəydi, bütün insanları doğru yola yönəldərdi?...” (Rəd surəsi, 31) ayəsində bildirildiyi kimi... Beləliklə də, bir insan saleh əməl etməklə həqiqətdə sadəcə özünə fayda verir, öz axirətini qazanır. Qurandakı ifadə ilə desək, “kim cəhd edərsə, sadəcə öz nəfsi üçün cəhd etmiş olur. Şübhəsiz ki, Allah aləmlərə möhtac olmayandır”. (Ənkəbut surəsi, 6)
Eyni şəkildə, namaz qılan özü üçün namaz qılmış olur, oruc tutan, Allah yolunda xərcləyən ya da İslamı müdafiə edən də bütün bunları özü üçün etmiş olur. Bunları etməyə ehtiyacı olan özüdür. Yenə də eyni səbəbdən, Allah əməllərin özünə, ya da nəticəsinə yox, niyyətinə baxır. Buna görə də saleh əməl ifadə etdiyi niyyət qədər mənalıdır. Quranda bu qayda qurban kəsilməsindən bəhs edilərkən bu cür açıqlanır:
Onların (qurbanlıqların) ətləri və qanları qətiyyən Allah'a çatmaz, lakin sizdən Ona çatan təqvadır. Bax beləcə, sizin üçün onlara boyun əydirib; Onun sizə hidayət verməsinə qarşılıq olaraq Allah'ı təkbir etməyiniz üçün. Gözəllik edənlərə müjdə ver. (Həcc surəsi, 37)
Buna görə də, saleh əməl edilərkən niyyətin daima möhkəm tutulması, yəni edilən işin sadəcə Allah rizası üçün edildiyini bilmək çox mühümdür. Bu məqsədlə də, Allah'la mənəvi əlaqədə olmaq, işi edərkən Onu təsbih etmək və işin qəbulu üçün Ona dua etmək lazımdır. Hz. İbrahim və Hz. İsmailin Kəbəni inşa edərkən etdikləri dua bütün möminlər üçün bir nümunədir:
İbrahim İsmaillə birlikdə Evin (Kəbənin) sütunlarını yüksəltdiyi zaman: “Rəbbimiz bizdən qəbul et. Şübhəsiz ki, Sən eşidən və bilənsən. Rəbbimiz, ikimizi sənə təslim olanlardan et və nəslimizdən Sənə təslim olmuş (müsəlman) bir ümmət (nəsib et). Bizə ibadət üsullarını göstər və tövbəmizi qəbul et. Şübhəsiz ki, Sən tövbələri qəbul edən və bağışlayansan. (Bəqərə surəsi, 127-128)
Allah'ın Hz. Davud və yoldaşlarına verdiyi “ey Davud ailəsi, şükür edərək çalışın. Qullarımdan şükür edənlər azdır.” (Səbə surəsi, 13) əmri də saleh əməl edilərkən Allah'la olan əlaqənin kəsilməməsi, dua və şükür yoluyla davam etdirilməli olduğunu göstərir.
Bu cür bir əməl saleh əməldir və insanın Allah'a olan yaxınlığını və axirətdəki dərəcəsini artırır. İnsanın “iman etdim” deməklə söylədiyi söz bu əməllə möhkəmlənir və ayədə ifadə edildiyi kimi Allah'a yüksəlir:
“Gözəl söz Ona yüksəlir, onu (gözəl sözü) də saleh əməl yüksəldir...” (Fatir surəsi, 10)
İman edib həyatı boyunca saleh əməllər edən möminin qovuşacağı qurtuluş isə Allah'ın rizası və cənnətidir. Quranda belə deyilir:
İman gətirib yaxşı əməl edənlər isə Cənnət sakinləridir¬. Onlar orada əbədi qalacaqlar. Biz hər kəsi yalnız onun qüvvəsi çatdığı qədər yükləyirik. Biz onların kökslərindəki kin-küdurəti çıxaracağıq. Onların (ayaqları) altından çaylar axacaq. Onlar deyəcəklər: “Bizi buna qovuşduran Allah'a həmd olsun! Əgər Allah bizə hidayət etməsəydi, biz özümüz doğru yola yönələ bilməzdik. Əlbəttə, Rəbbimizin elçiləri haqqı gətirmişdilər”. Onlara (belə) xitab ediləcəkdir: “Əməlləriniz sayəsində varis olduğunuz Cənnət budur!” (Əraf surəsi, 42-43)
ALLAH SALEH ƏMƏLLƏR EDƏNLƏRİN PİSLİKLƏRİNİ ÖRTÜR

Allah başqa ayələrində isə saleh əməllər edənlərin pisliklərinin üzərini örtəcəyini bildirir. Bu ayələrdən bəziləri belədir:
O gün (Allah) sizi Toplanma gününə cəm edəcək. Həmin gün qarşılıqlı aldanma günüdür. Hər kəs Allah'a iman gətirib yaxşı işlər görsə, (Allah) onun günahlarını bağışlayar və onu (ağacları) altından çaylar axan Cənnət bağlarına daxil edər. Onlar orada əbədi qalacaqlar. Bu, böyük müvəffəqiyyətdir. (Təğabun surəsi, 9)
Ancaq tövbə edib iman gətirən və saleh əməllər edənlərdən başqa. Allah onların pis əməllərini yaxşı əməllərlə əvəz edər. Allah Bağışlayandır, Rəhmlidir! (Furqan surəsi, 70)
Bir insanın sadəcə Allah'ın məmnunluğunu qazanmaq üçün etdiyi hər hərəkət və davranış saleh əməldir. Məsələn, bir insanın din əxlaqından danışması, təvəkkülsüz bir insana taleyi, qədəri xatırlatması, dedi-qodu edənə mane olması, evini və bədənini təmiz saxlaması, elmini və dünyagörüşünü artırması, gözəl söz söyləməsi, insanlara axirəti xatırlatması, xəstə bir insanı qoruması, yaşlı birinə sevgi və şəfqət göstərməsi, xeyir yolda istifadə edəcəyi pulu qazanmaq üçün çalışması, pis sözə yaxşılıq və səbirlə qarşılıq verməsi kimi insanın hər hərəkəti Allah'ın razılığı üçün edildiyi zaman saleh əməl olur.
Allah'ın axirətdə pisliklərini örtərək yaxşılıqlara çevirməsini arzulayanlar daima Allah'ın ən çox razı olacağı hərəkəti seçməlidirlər. Bunun üçün insan axirət günü verəcəyi hesabı düşünməlidir. Məsələn, axirət günü cəhənnəm atəşinin yanında dayandırılan bir insana dünya həyatında etdiyi pisliklər göstərilsə və ona bu pisliklərin bağışlanması üçün saleh əməllər göstərməli olduğu deyilsə bu insanın davranışının necə olacağı aydındır. Cəhənnəm alovunu düz yanında görən, cəhənnəmdəki insanların ümidsizliklərini, peşmanlıqlarını, əzabdan ötrü çıxardıqları iztirabla dolu iniltiləri eşidən, cəhənnəmdəki əzabın necə olacağına gözlərilə şahid olan bir insan Allah'ı ən çox razı edəcəyi davranışları seçəcək və var gücüylə ən düzgün olanı etməyə səy göstərəcəkdir. Belə bir vəziyyətdəki insan saleh əməllər etmək barədə süstlük göstərə bilməz, qətiyyən tənbəllik edə bilməz, Allah'ı razı edəcəyi davranış olan yerdə başqa bir rəftar göstərməz, laqeydlik edə bilməz, yaxud əsla qəflətə düşməz. Çünki cəhənnəm hər an düz yanındadır və ona sonsuz həyatını və Allah'ın əzabını hər an xatırladır. Bu vəziyyətdəki bir insan edəcəyi əməlləri gecikdirib təxirə salmaz. Vicdanının əmr etdiyi hər şeyi dərhal və qüsursuz şəkildə edər. İbadətlərində çox dəqiq və davamlı olar. Beləliklə, Allah dünya həyatında da, sanki cəhənnəmi görüb gəlmiş, ya da cəhənnəmi hər an düz yanında görən biri kimi saleh əməllər edən, Allah'dan və axirətdən qorxub çəkinərək hərəkət edənlərin pisliklərini yaxşılığa çevirəcək. Bu möminlər axirətə qəti şəkildə iman edirlər və Allah'ın əzabından kəskin surətdə qorxub çəkinir və saleh əməllərdə yarışmağa qətiyyət göstərirlər. Allah Qatında yaradılmışların ən xeyirlilərinin dünyada saleh əməllərlə məşğul olanlar olduğu Quranda belə bildirilir: İman edib saleh əməllər göstərənlər isə - məhz onlar yaradılmışların ən xeyirliləridir. (Bəyyinə surəsi, 7)

  Alıntı Hızlı Cevap
Yeni Konu Aç Konuyu Cevapla

Bookmarks



Forum Günün Sözü
Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
seks hikayeleri seks filmi izle sincan escort kızılay escort rus escort etlik escort izmir escort izmir escort izmir escort Anadolu Yakası Escort Kartal escort Kurtköy escort Maltepe escort Pendik escort Kartal escort altyazılı porno şişli escort istanbul escort mecidiyeköy escort beşiktaş escort taksim escort fındıkzade escort çapa escort fatih escort topkapı escort escort şişli escort bayan bayrampaşa escort merter escort escort mecidiyeköy bursa escort bursa escort bursa escort bursa escort bursa escort alt yazılı porno Casibom Casibom Casibom Giriş Casibom Yeni Giriş Onwin gaziantep escort bayan gaziantep escort seks hikayeleri gaziantep escort Canlı bahis siteleri escort escort escort travestileri travestileri Escort Escort bayan Escort bayan bahisu.com girisbahis.com etlik escort etimesgut escort istanbul Escort istanbul Escort Acıbadem Escort Ataşehir Escort Bostancı Escort Göztepe Escort Kadıköy Escort Kartal Escort Kurtköy Escort Maltepe Escort Ankara escort bayan Escort ankara Escort ankara Escort eryaman Keçiören escort Escort ankara Sincan escort bayan Çankaya escort bayan antalya rus escort